Canlı Ders İçin Zoom Kullanım Tavsiyeleri

  • Ders başlamadan 10 dakika önce Zoom oturumunuzu açın.
  • Kablosuz bağlantı cihazları genellikle belirli bir anda tek bir cihaz ile iletişime geçebilmektedir. Bu nedenle kablosuz bağlanıyorsanız, kablosuz bağlantı kullanan diğer cihazlarınızı mümkünse kullanmayanız. Bu durumda da iletişim sorunları yaşıyorsanız kablolu bağlanma olanağınız varsa sisteminizi kablolu olarak bağlayınız.
  • Planlı derslerinizi Ninova üzerinden açın. Bu sayede canlı ders için en doğru ayarlar otomatik olarak yapılacaktır. Alternatif olarak Zoom web sitesi üzerinden hesabınıza giriş yaparak canlı ders yapmak için bir toplantı planlarsanız (scheduled meeting) bu ayarları kendiniz yapmalısınız. Rahat bir canlı ders yürütebilmeniz için tavsiye edilen ayarlar şunlardır:
  • Derse başlamadan bilgisayarınızda açık olan e-posta istemcisi (Outlook vb.) ve kişisel verilerinizi içerebilecek tüm programların kapatılması mahremiyetiniz açısından önemlidir.
  • Derse başladıktan sonra "Manage Participants" kısmından katılımcıların listelendiği pencereyi açın, bu pencerenin altındaki "More" düğmesinden "Allow Participants to Unmute Themselves" menü öğesi seçili ise bu öğenin seçimini kaldırarak katılımcıların kendi mikrofonlarını açmasını engelleyiniz. Ders sırasında sorusu olan öğrenci el kaldırarak isteğini belirtebilir, yine katılımcılar penceresinden öğrenciyi seçip mikrofonunu siz açabilirsiniz.
  • Ders başlangıcında bir sorun olup olmadığını kontrol etmek için tüm katılımcılara sesinizi ve görüntünüzü görebiliyorlarsa el kaldırmalarını söyleyerek dersten önce her şeyin yolunda olduğunu teyit edin.
  • Ders saatlerinizi ayrı ayrı oturumlar şeklinde planlamayın. Örneğin üç saat art arda dersiniz varsa üç saatlik tek bir oturum planlayın. Birer saatlik oturumlar planlarsanız oturumu kapatmanız, yeni oturumu başlatmanız, öğrencilerin yeni oturuma geçmeleri ve benzeri işlemler zaman kaybına yol açacaktır. Üç saatlik tek oturum planlarsanız 50 dakika ders anlatımından sonra 10 dakika ara verebilirsiniz, bu ara süresince toplantıyı kapatmadan sadece sesinizi ve videonuzu kapatın.
  • Powerpoint sunumlar için sunum moduna geçildiğinde ekran ayrıştırması yaptığı için öğrenciler sunumu göremeyecektir. Bu sıkıntıyı gidermek bağlantıdaki ayarları yapınız.
  • Birden fazla ekranınız varsa her iki ekranı da canlı ders yapmak için kullanmanız faydalı olacaktır. Bir ekranda sunum, PDF veya paylaştığınız diğer materyalleri öğrencilerle paylaşabilir, diğer ekranda da katılımcıların listesi üzerinden sınıfınızı yönetebilirsiniz.
  • Araştırma görevlileri ile yapacağınız uygulama oturumları için sizin oturum açmanız ve sonrasında araştırma görevlisine yardımcı ev sahibi (co-host) olarak atamanız gerekmektedir. Bunun için oturumu açtıktan sonra oturuma katılan araştırma görevlisini "Manage Participants" penceresinden bulup "More" düğmesini tıklayıp "Assign Co-Host" öğesini seçmelisiniz.
  • Canlı derste sınıf içi etkileşimi artırmak için anlık kısa sınavlar (poll) düzenleyebilirsiniz. Eğer kısa sınav yapmayı düşünüyorsanız bu önceden hazırlamanız sizin için daha kolay olacaktır. Kısa sınav hazırlamak için bu bağlantıyı tıklayabilirsiniz.

Toplantı İçin Zoom Kullanım Tavsiyeleri

Lisansüstü öğrencileriniz, fakülte ve enstitü kurulları, araştırma grubu toplantısı gibi amaçlarla Zoom platformunu kullanabilirsiniz. Bunun için dilerseniz Zoom hesabınızla web tarayıcı üzerinden, dilerseniz masaüstü veya mobil uygulamanız üzerinden planlı yada anlık toplantı oluşturabilirsiniz.